Laserowe leczenie nietrzymania moczu

Co to jest laserowe leczenie nietrzymania moczu ?

Problem wysiłkowego nietrzymania moczu dotyka wiele osób. Jest on na tyle wstydliwy, że niewiele z nich informuje o nim swojego lekarza, co w konsekwencji prowadzi do wielu groźnych powikłań, takich jak zapalenie dróg moczowych i rodnych. Niesie to za sobą wiele przykrych dolegliwości, a problem tylko się pogłębia. Nieleczone wysiłkowe nietrzymanie moczu nasila się i dotyka coraz szerszego obszaru, objawy stają się dokuczliwe i przeszkadzają w codziennym funkcjonowaniu, a leczenie może być znacznie trudniejsze, bolesne i kosztowne. Dlatego warto działać jak najszybciej! Umów się na konsultację i zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić. W Serafin Clinic Gliwice przyjmuje zespół wyspecjalizowanych lekarzy, którzy zajmą się Tobą kompleksowo. W Serafin Clinic w Gliwicach – Klinice dla Kobiet wykorzystujemy laser, aby pomóc Pacjentkom wrócić do normalnego funkcjonowania i ponownie cieszyć się życiem. Jest to innowacyjny zabieg. Trwa zwykle kilka minut oraz wyróżnia się skutecznością i jest niezwykle precyzyjny.

Zespół wyspecjalizowanych lekarzy i asystentek ze Specjalistycznego Centrum Medycznego Gliwice zadba o każdy szczegół wizyty.

Na czym polega zabieg laserowego leczenia wysiłkowego nietrzymania moczu?

Zabieg laserowy wykonywany w Serafin Clinic Gliwice polega na wprowadzeniu wiązki lasera do pochwy dokładnie w miejscu dolegliwości. Wiązka ta powoduje stymulację włókien kolagenowych,  jednocześnie je obkurczając. Pozwala to wzmocnić ścianki pochwy i ujście cewki moczowej, dzięki czemu daje natychmiastowe efekty.

Jakie są korzyści zabiegu laserowego leczenia wysiłkowego nietrzymania moczu?

Zostaje przywrócone prawidłowe funkcjonowanie układu moczowego, a co za tym idzie, następuje także poprawa komfortu życia i radość z wykonywania codziennych czynności oraz zwiększenie satysfakcji z życia seksualnego. Zostaje przywrócone także naturalne pH, dzięki czemu zmniejsza się ryzyko pojawienia różnego rodzaju infekcji intymnych, zapalenia pęcherza i zbyt częstego oddawania moczu.

Korzyści zabiegu:

• poprawa funkcjonowania układu moczowego,
  • poprawa komfortu życia,
  • zwiększenie satysfakcji z życia intymnego,
  • przywrócenie naturalnego pH,
  • zmniejszenie ryzyka pojawienia się infekcji intymnych,
  • brak hospitalizacji,
  • szybka rekonwalescencja,
  • bezbolesny i bezinwazyjny zabieg,
  • zabieg jest wykonywany przez specjalistę, lekarza-ginekologa dr Dawida Serafina.

Dla kogo przeznaczony jest zabieg laserowego leczenia moczu?

Nietrzymanie moczu u kobiet to następstwo osłabienia mięśni dna miednicy i rozciągnięcia pochwy, spowodowane np. ciążą czy porodem. Problem ten nasila się także w okresie menopauzy, ponieważ zmieniają się wtedy stężenia hormonów w naszym organizmie, zmniejsza się synteza kolagenu, a mięśnie ulegają rozluźnieniu i zwiotczeniu.

Na tę przykrą dolegliwość narażone są również kobiety bardzo aktywne fizycznie. Same ćwiczenia mięśni Kegla u kobiet nie zawsze są wystarczająco skuteczne, aby pozbyć się problemu.

Należy również pamiętać, że dotyka on w większości kobiet, ale również mężczyźni narażeni są na tę przykrą dolegliwość, zwłaszcza ci, którzy cierpią z powodu przerostu i chorób prostaty.

Jak powstaje problem wysiłkowego nietrzymania moczu?

Mięśnie dna miednicy to zespół powięzi, wiązadeł i mięśni. Od ich kondycji zależy funkcjonowanie i sprawność narządów znajdujących się w ich obrębie. Wpływa to między innymi na satysfakcję z życia seksualnego. Pogarsza się komfort życia, co w rezultacie prowadzi do pogorszenia stanu psychicznego i fizycznego Pacjenta.

Kiedy mięśnie są osłabione, pojawia się niekontrolowany wyciek moczu podczas wykonywania codziennych czynności: ćwiczeń fizycznych, kichania, śmiania się czy kaszlu. Jest to wyjątkowo wstydliwy problem, w związku z czym wielu Pacjentów rezygnuje wówczas z życia towarzyskiego, jest zmuszonych do częstych wizyt w toalecie, używania podpasek, a nawet specjalnych pieluch.

Utrudniona jest także higiena miejsc intymnych, pojawia się przykry zapach oraz mokre plamy.

Wskazania do wykonania zabiegu:

• Nietrzymanie moczu w trakcie wykonywania codziennych czynności: uprawiania sportu, kontaktów seksualnych, kichania itp.
  • Nadmierne parcie na pęcherz
  • Bolesne stosunki płciowe
  • Suchość i niska elastyczność pochwy
  • Blizny po porodzie

Przeciwwskazania do wykonania zabiegu:

• Ciąża i okres od razu po porodzie
  • Miesiączka
  • Choroby nowotworowe
  • Infekcje intymne (bakteryjne i wirusowe) – wcześniej należy je wyleczyć
  • Ogólny stan chorobowy organizmu i znaczne jego osłabienie
  • Nieprawidłowe wyniki krwi, moczu i cytologii

Jak wygląda rekonwalescencja po zabiegu laserowego nietrzymania moczu?

Zabieg laserowego leczenia nietrzymania moczu wykonywany w Serafin Clinic Gliwice – Klinice dla Kobiet jest całkowicie bezpieczny i bezbolesny: nie występuje krwawienie podczas samego zabiegu oraz tuż po nim. Pacjentka nie wymaga hospitalizacji i może od razu wrócić do normalnego funkcjonowania, w przeciwieństwie do standardowych zabiegów chirurgicznych.

Laserowe leczenie wysiłkowego nietrzymania moczu

1 500 zł