Fizjoterapia dna miednicy

Co to jest fizjoterapia dna miednicy ?

Problemy z związane z mięśniami dna miednicy mogą być spowodowane wieloma różnymi czynnikami. Dlatego warto udać się do specjalisty, aby ustalić ich przyczynę, a następnie wdrożyć odpowiednią terapię. Przyczyn problemów z dnem miednicy możemy upatrywać w przebytych ciążach, urazach krocza, źle dobranych i wykonywanych ćwiczeniach fizycznych czy w stresie. Wszystko to ma wpływ na ich prawidłowe funkcjonowanie, w tym także zaburzenia przewodnictwa nerwowego. To sprawia, że pojawia się ból w trakcie wykonywania codziennych czynności, bóle menstruacyjne czy ból w trakcie współżycia.

Kobiety, które cierpią z tego powodu odczuwają także ból psychiczny. Często pojawiają się kompleksy z powodu problemów z trzymaniem moczu i stolca oraz zaburza się ich pewność siebie.

Eksperckie podejście w Serafin Clinic Gliwice

Serafin Clinic Gliwice to specjalistyczna Klinika dla Kobiet na Śląsku. Nasz zespół tworzą wyspecjalizowani i doświadczeni lekarze oraz fizjoterapeuci. Holistyczne podejście do każdej Pacjentki jest dla nas niezwykle istotne, ponieważ wierzymy, że tylko w ten sposób możemy wdrożyć skuteczne leczenie.

Na czym polega fizjoterapia dna miednicy?

Fizjoterapia dna miednicy polega na wdrożeniu odpowiedniej terapii manualnej w gabinecie oraz ćwiczeń w domu. Tylko dzięki połączeniu tych dwóch metod możliwe jest efektywne leczenie. Stosując się do wszystkich zaleceń fizjoterapeuty można skutecznie i trwałe wyeliminować problemy z mięśniami dna miednicy.

Wskazania:

• nietrzymanie moczu i stolca,
  • pęcherz nadreaktywny,
  • leczenie niepłodności,
  • obniżenie lub wypadanie narządów (macicy, pęcherza moczowego i odbytnicy),
  • pochwica,
  • ból podczas współżycia,
  • bolesne miesiączki,
  • ból w trakcie owulacji,
  • ból krocza,
  • przewlekłe biegunki lub zaparcia,
  • liczne kompleksy,
  • obniżenie jakości życia,
  • zaniżenie poczucia własnej wartości.

Przeciwwskazania:

Brak jest przeciwwskazań do wykonania fizjoterapii dna miednicy.

Jak wygląda fizjoterapia dna miednicy?

Fizjoterapia dna miednicy w Serafin Clinic Gliwice poprzedzona jest specjalistyczną konsultacją z fizjoterapeutą, który przeprowadzi szczegółowy wywiad medyczny oraz dokonania badania. Problemy związane z dnem miednicy mają różne podłoże, dlatego ważne jest ustalenie ich przyczyny.

Sama fizjoterapia mięśni dna miednicy składa się z kilku etapów: terapii manualnej, wisceralnej, poprawy oddychania, edukacji Pacjentki w celu poprawy postawy ciała oraz ćwiczeń fizycznych wykonywanych w domu. Połączenie tych wszystkich technik pozwala skutecznie rozwiązać problem i pozbyć się dolegliwości bólowych.

Jakie są korzyści fizjoterapii dna miednicy?

Fizjoterapia dna miednicy niesie za sobą wiele korzyści. Przede wszystkim kobiety, które się na nią decydują mogą w końcu uwolnić się od bólu – zarówno tego, który towarzy im w trakcie wykonywania codziennych obowiązków, jak i bóli menstruacyjnych. Dzięki temu znacznie poprawia się ich jakość życia.

Także dzięki podjęciu terapii możliwe jest wyleczenie nietrzymania moczu i stolca. Kobiety odzyskują wówczas pewność siebie i podnosi się ich poczucie własnej wartości. Nie muszą się już wstydzić i obawiać tego, że może się to przytrafić w trakcie spotkań towarzyskich.

Korzyści:

• pozbycie się dolegliwości bólowych,
  • poprawa życia intymnego,
  • wyleczenie dolegliwości takich, jak nietrzymanie moczu i stolca,
  • udrożnienie jajowodów i fizjoterapia w obrębie narządów miednicy
  • pozbycie się kompleksów,
  • poprawa jakości życia,
  • terapię wykonuje doświadczony fizjoterapeuta.

Wizyta konsultacyjno – diagnostyczna (badanie funkcjonalne / USG/EMG)

Fizjoterapia dna miednicy kontynuacja postępowania terapeutycznego (wizyta)