Hymenotomia

Co to jest hymenotomia ?

Zabieg hymetomii to inaczej usunięcie lub nacięcie błony dziewiczej. Jego wykonanie jest niezbędne w sytuacjach, gdy błona nie pęka w trakcie współżycia. Jest to problem zarówno fizyczny, jak i psychiczny, który dotyka wiele młodych kobiet. Hymetomia może powodować bóle brzucha, uczucie „parcia na pęcherz” i brak menstruacji. Każda próba współżycia jest bardzo bolesna i powoduje, że pojawiają się liczne kompleksy. Pacjentka traci poczucie własnej wartości i całkowicie rezygnuje z kontaktów intymnych.

Hymnetomia powinna zostać wykonana również u kobiet, które rodzą się z wadami anatomicznymi pochwy. Zła budowa anatomiczna pochwy może blokować odpływ śluzu i krwi menstruacyjnej.

Eksperckie podejście w Serafin Clinic

W Serafin Clinic w Gliwicach – Klinice dla Kobiet do każdego problemu podchodzimy w sposób indywidualny. Każda Pacjentka jest dla nas wyjątkowa, dlatego chcemy zapewnić jej opiekę medyczną na jak najwyższym poziomie. W naszej klinice dla kobiet na Śląsku przyjmują tylko najlepsi specjaliści z wieloletnim doświadczeniem. To pozwala nam dostosować metodę leczenia do potrzeb Pacjentki. Podczas wizyty w Serafin Clinic zapewniamy nie tylko komfort fizyczny, ale i psychiczny.

Na czym polega zabieg hymnetomii?

Zabieg hymnetomii polega na całkowitym usunięciu lub nacięciu błony dziewiczej. Odbywa się w znieczuleniu miejscowym. Jest całkowicie bezbolesny i bezpieczny dla Pacjentki. Trwa od kilku do kilkunastu minut w zależności od grubości błony i jej umiejscowienia w pochwie.

Lekarz ginekolog nacina błonę laserowo. Nie ma konieczności zakładania szwów, dzięki czemu Pacjentka może powrócić do codziennych aktywności od razu po wyjściu z kliniki.

Korzyści zabiegu

Prawidłowo wykonany zabieg hymnetomii przynosi ulgę fizyczną i komfort psychiczny. Przede wszystkim znika ból podczas zbliżeń intymnych. Pacjentka może korzystać z życia seksualnego. Powraca pewność siebie i znikają kompleksy spowodowane problemami intymnymi.

Usunięcie błony dziewiczej u kobiet z wrodzonymi wadami anatomicznymi pochwy wiąże się także z możliwością prawidłowego odprowadzania śluzu oraz krwi menstruacyjnej. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko infekcji miejsc intymnych.

Zabieg hymnetomii sprawia także, że znika ból podbrzusza oraz problemy z menstruacją.

Korzyści zabiegu:

• pozbycie się bólu i dyskomfortu,
  • brak problemów zwiazanych z menstruacją,
  • poprawa wyglądu i funkcjonalności okolic miejsc intymnych,
  • zmniejszenie ryzyka infekcji miejsc intymnych,
  • zwiększenie doznań seksualnych,
  • poprawa życia intymnego,
  • wyzbycie się kompleksów,
  • trwałość zabiegu,
  • zabieg jest bezpieczny i bezbolesny,
  • szybka rekonwalescencja,
  • zabieg wykonuje specjalista, lekarz-ginekolog dr Dawid Serafin.

Przebieg zabiegu

Każdy zabieg wykonany w Serafin Clinic Gliwice – Klinika dla Kobiet poprzedzony jest konsultacją. Pozwala to nam poznać problem, z którym zgłasza się do nas Pacjentka, a następnie dostosować metodę leczenia do jej indywidualnych potrzeb.

Na konsultację warto zabrać ze sobą najnowsze badania krwi: morfologię, w tym grupę krwi i ogólne badanie moczu.

Na 7 dni przed zabiegiem należy całkowicie odstawić leki zawierające kwas acetylosalicylowy oraz powodujące problemy z krzepliwością krwi (pod opieką lekarza). Należy także ograniczyć palenie papierosów, ponieważ może mieć to wpływ na przebieg zabiegu hymnetomii oraz późniejszą rekonwalescencję.

Nacięta lub usunięta błona dziewicza nie odrasta, jednak na pełne efekty zabiegu należy zaczekać ok 6-8 tygodni od jego wykonania.

Wskazania do zabiegu

• zbyt gruba lub zarośnięta błona dziewicza,
  • wady anatomiczne pochwy,
  • strach przed bolesną inicjacją seksualną.

Przeciwwskazania do zabiegu

• miesiączka,
  • aktywne infekcje intymne,
  • choroby autoimmunologiczne,
  • choroby nowotworowe,
  • problemy z krzepliwością krwi,
  • nieleczona cukrzyca.

Rekonwalescencja

Zabieg hymnetomii wykonywany laserowo nie wymaga żadnej rekonwalescencji. Pacjentka od razu może powrócić do codziennych aktywności.

Zazwyczaj nie ma konieczności zażywania środków przeciwbólowych, jednak jest to zależne od indywidualnych predyspozycji Pacjentki.

Przez pierwszy tydzień po zabiegu należy ograniczyć wysiłek fizyczny. Powinno się zrezygnować z basenu, sauny i jacuzzi.

W ciągu pierwszych 2 tygodni należy bezwzględnie zrezygnować z kontaktów seksualnych.

Niezwykle istotna jest dbałość o higienę miejsc intymnych w tym czasie.

Hymenotomia

2 000 zł